Ką aš mokausi
Kadangi žmonės klausinėja, išvardinsiu įdomumo mažėjimo tvarka. Aišku, čia bus įdomu tik informatikams.
1. Semestro projektas: „Indexing hyper-dynamic data“ (pavadinimas dar negalutinis). Projekto tikslas – patikrinti keletą Simo įdėjų apie R medį, kai insert/update/delete operacijų yra keliomis eilėmis daugiau negu query. Kitaip sakant, kaip paspartinti pirmąsias operacijas querių sulėtinimo sąskaita.
2. Semantics and Verification. Formalus sistemų modeliavimas ir verifikavimas. Skamba sausai, bet iš tikro labai įdomus dalykas, kaip sistemos aprašomos krūva baigtinių automatų ir formaliai rankomis ar kokios programos pagalba įrodoma, kad jos veikia, t.y. tenkina specifikaciją, neturi deadlockų ir taip toliau. Linksmas dėstytojas iš Čekijos, didžiulis sraigtasparnių skraidančių modeliukų entuziastas. Turi puslapį apie tuos modeliukus, pažiekit kokį filmuką.
3. Database Systems. Klasikinis duombazių kursas: reliacinė algebra, ER modeliai ir t.t. Kartą jau mokiausi VU. Antrą kartą mokytis vis tiek įdomu: Aalborgo universitetas garsėja savo duombazių kursu ir kiekvienoj paskaitoj galima kažką naujo sužinot. Be to, labai geras linksmų plaučių dėstytojas, brazilas iš Kanados, atvažiavęs čia pusmečiui.
4. Real Time Systems. Geraširdis dėstytojas, pasakojantis apie programavimą, kurio reikia, kad niekas nesusprogtų ar nesudužtų. Šio kurso atsiskaitymui reikia parašyti reportą apie real time aspektus pagrindiniame semestro projekte. Su dėstytoju žiejom pagrindinį projektą, real time aspektų neradom. Toliau ieškosim balandį.
5. Software Engineering. Dėstytojas iš industrijos, nelabai turintis laiko dėstyti. Kategoriškai liepė visiems knygą nusipirkt - matyt, kad pačiam nereiktų kažko aiškinti. Atsiliepimai apie ją yra, švelniai sakant, nevienareikšmiški. Viena iš tokių knygų, kurių vienintelė vertė yra būti textbooku kažkokiam kursui, po to būt parduotai metais jaunesniam studentui. Kaina 600 kronų. Textbookų kainos išvis yra kažkas baisaus šiame pasaulyje (knygyne užrašas „-10% student discount“ atrodo tragikomiškai), bet dabar ne apie tai. Kaip vyksta paskaita? Dėstytojas atsisiuntęs iš knygos puslapio courseware slaidus, juos rodo ekrane ir skaito auditorijai. Slaidas po slaido. Bullet pointas po bullet pointo. Sekantis slaidas. Ir vėl tas pats. Migdomasis efektas auditorijai žvėriškai efektyvus. Kadangi šitą kursą turi tik international srautas, įspūdingai atrodo klasė, kurioje sėdi gal 25 žmonės ir pusė jų miega. Kartas nuo karto dėstytojas pabunda iš savo letargo skaitymo, ir prideda komentarą, dėl kurio verta vaikščioti į paskaitą, nes to nėra slaide: „Well... This methodology is similar to the previous one... Different too... You have to see what works for your company...“. Kiekvienu atveju reikia žiurėti konkrečiai, taip sakant.
Pratybos. Dėstytojas griebėsi savo VU kolegos, kurio pavardė gerai rimuojasi su „žvyras“, metodologijos kurso įdomumui pakelti: žymi lankomumą. Turbūt vienintelis visam Aalborge taip daro. Per pratybas paklausiau, o kuo gi jis dirba industrijoje, nes norėjau suprasti, kodėl taip dėsto. Ir kaip manot, kuo? Programuotoju? Ne... Vadybininku? Ne... Neduok dieve, konsultantu? Ne... Jis dirba metodologininku. Pats neprogramuoja, tik kitus moko programuoti.
2 komentarai:
O ka laisvalaikiu veiki? Ar tiktai mokaisi? :)
Na nerašiau apie kabakų šturmą, Kazymos gimtadienį ir kitus paprastus gyvenimo malonumus. Gal ištaisysiu šią klaidą :)
Rašyti komentarą